svētdiena, 2014. gada 17. augusts

Zaļāka dzīve


Pēdējā gada laikā pakāpeniski esmu nonākusi pie slēdziena, ka vēlos savu un savas ģimenes dzīvi padarīt pēc iespējas tīrāku, veselīgāku un "zaļāku". Mērķis ir liels un nopietns, laikietilpīgs un paliekošs. Jau ilgāku laiku dzīvoju ar domu, ka vajadzētu ko mainīt, taču vasaras sākumā nonācu līdz punktam, kurā sapratu, ka līdzšinējais dzīvesveids ir jāmaina, turklāt diezgan krasi.
Visvairāk mani satrauca tas, cik daudz ķīmisku līdzekļu es izmantoju mājas uzkopšanā, kā arī, protams, ķimizētā ķermeņa un sejas kopšana. Agrāk katrās "trakajās dienās" Drogās tika iepirkti kādi 3-4 Harpic Max tīrīšanas līdzekļa iepakojumi, kā arī dažādas podā liekamās, smaržojošās bumbas, bloki u.t.t. Logu un grīdu tīrīšanai izmantoju pēc iespējas smaržīgākus līdzekļus, visdrīzāk ko no Ajax, trauku mazgāšanai izmantoju Finish vai Somat tabletes vai šķidros līdzekļus. Cif, Fairy, kā arī dažādi profesionālie mazgāšanas līdzekļi bija ikdienas sastāvdaļa mūsmājās, ar savu konta saturu es regulāri devu artavu "Drogas" apgrozījumā.
foto: www.change.org

Un tad nāca slavenais "klikšķis", kad sāku aizdomāties, cik daudz mēslu ik dienas sagāžu savos notekūdeņos, cik ķimizētu gaisu elpo mani bērni pēc kārtējās logu vai grīdu mazgāšanas, cik daudz ķīmijas paliek uz traukiem pēc to mazgāšanas.. Savu pienesumu deva arī sarunas ar draudzeni - onkologu, kuras pacientu skaits ik dienu aug. Skaidri apzinoties, ka nevēlos ne sevi, ne savus mīļos cilvēkus pakļaut nevajadzīgam riskam ik dienas, nolēmu mainīt savu dzīvesveidu, uzskatus, kā arī produktus, ko lietojam ikdienā.
Par skaistumkopšanu pastāstīšu citreiz, bet šoreiz - kā izmainījušies mani mājas tīrīšanas paradumi.
Pirmkārt, esmu atteikusies no visiem podā karināmajiem smaržinātājiem, kā arī tualetes atsvaidzinātājiem, to vietā tagad vienkārši atveru logu. Darbojas lieliski! :)
Esmu atklājusi visnotaļ universālu tīrīšanas līdzekli - Kastīlijas ziepes - ko izmantoju gan kā dušas želeju un šķidrās ziepes, gan pielietoju mājas tīrīšanā, aizstājot ar tām trauku mazgāšanas līdzekli (mazgāšanai ar rokām), podu, izlietņu, dušas/vannas un grīdu tīrīšanas līdzekļus. Tā kā virsmu un logu tīrītājus man patīk lietot izsmidzināmus, tos ar Kastīlijas ziepēm neesmu aizstājusi, vien piemeklēju zaļāku alternatīvu iepriekš lietotajiem.

Lielisks līdzeklis grīdu mazgāšanai, kā izrādās, ir etiķis vulgaris - vienkārši pieleju pāris ēdamkarotes mazgājamajam ūdenim un voilā - grīdas mirdzoši tīras un bez jebkādiem nosēdumiem. Etiķa smarža ātri izgaro, un paliek tīras, svaigas mājas sajūta bez jebkādas ķīmijas!:)

Par maniem iecienītajiem tīrīšanas līdzekļiem rakstīšu citreiz, vien piebildīšu, ka pašlaik esmu aktīvā "ideālo līdzekļu" meklēšanas procesā, jo, kā jau teicu, zaļā sērga mani piemeklēja diezgan nesen. Pašlaik lielais vairums mājas tīrīšanas līdzekļu ir 2 zīmolu - Frosch un Method.
Pašlaik aktuāls sāk kļūt ekoloģiska veļas pulvera jautājums - varbūt jums ir kādi ieteikumi?
Acīmredzot šī ir tā vieta, kurā nāktos piebilst, ka, lai arī vēlos pāriet uz eko-līdzekļiem un veselīgāku dzīvesveidu, vienlaikus es esmu arī ļoti skopa - ja man ir neekoloģisks produkts, ko esmu iesākusi, es pirms tā nomaiņas pret veselīgāku alternatīvu izlietošu iepriekšējo produktu līdz galam, ja vien man vai kādam no ģimenes nebūs spēcīga alerģiska reakcija uz to, kas, paldies Dievam, nekad nav gadījies. Uzskatu, ka videi vienlīdz lielu ļaunumu nodara gan pulveris, kas nonāk notekūdeņos, gan vienkārši atkritumos nonākusi neizlietota pulvera paka. Tā nu pašlaik jau gadu lietoju milzu kasti Ariel veļaspulvera, kas lietojas ļooooti lēni - mazgājot veļu, pulveri klāt lieku pavisam nedaudz, apmēram 1 ēdamkaroti. Lietojot pulveri pašreizējos tempos, paredzu, ka eko-versija būs nepieciešama ap Ziemassvētkiem vai nedaudz agrāk.

Kā ar jums? Vai esat pievērsušies zaļākai dzīvei? Varbūt varat ieteikt lieliskus, ekoloģiskus tīrīšanas līdzekļus?

Lai zaļa un saulaina diena visiem!

~Baiba~

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru